De brug - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu De brug - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

De brug

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Oktober 2009 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Afgelopen donderdag heb ik de Story Bridge beklommen. We waren met een groep van 12, wat volwasenen en een paar jongeren. We mochten helemaal niks meenemen op de brug. Sieraden moesten af en alles moest uit je zakken. Dit kon je allemaal in een kluisje doen. Daarna krgen we een pak aan. Dit had lange mouwen en lange broekspijpen en een rits aan de voorkant. Daarna kregen we een soort riem om. Met deze riem werd je aan de brug bevestigt. Daarna gingen we op pad. Eerst en trap op en daarna moesten we een heel stuk onder het wegdek lopen. Je kon de auto's vlak over je hoofd horen rijden. Daarna gingen we de trap op die naar het hoogste punt van de brug loopt. Je had echt een vet mooi uitzicht vanaf het hoogste punt. Daarna zijn we naar het laagste punt van de brug gelopen en zijn we de brug overgetoken. Je liep letterlijk boven de auto's. Daarna weer terug via het hoogste punt naar het hoofdkwartier. Het was echt super leuk.

Dit weekend ben ik met Toivo, Kerry en Ava naar het strand geweest. Dit was in Redcliff. Het waaide best wel hard, dus we zijn maar kort in de zee geweest. Het was niet zo koud. En de golven waren cool. De weg naar het strand zijn we door een paar typische australische wijken gereden en langs de zee. Er waren veel kitesurfers. Op de terugweg hebben we in een cafe taart gegeten.

En gister ben ik wezen abseilen. Dat was echt geweldig. Het begon om 15 uur. Ik kreeg een harnas een helm en een handschoen en toen moest ik de trap op om de clif op te komen en daar stond een instructeur te wachten. Ik was de enige dus ik kon zo vaak als ik wou. De istructeur liet me zien hoe ik alles aan moest doen en hoe ik naar beneden moest gaan. Het begin was wel een beetje eng wanneer je over het randje heen moet, maar daarna was het leuk. Ik denk dat ik in totaal ongeveer 10 keer ben geweest. Het vervelende was dat je elke keer weer die trap op moest. Ik heb nu een paar blauwe plekken in mijn zij van het harnas. Maar dat was het wel waard. Woensdag ga ik kayaken met dezelfde instructuer.

XXX Laura

  • 27 Oktober 2009 - 06:31

    Gunilla En Fons:

    Awesome Laura!

    Geniet met volle teugen!


  • 27 Oktober 2009 - 06:31

    Nienke:

    Klinkt super leuk wat je doet daar!
    En je hebt gewoon privéles haha :P

    Veel plezier met kayakken!

  • 27 Oktober 2009 - 06:36

    Nynke:

    Jemug zus, wat een spannende en enge dingen allemaal!!

    Succes en veel plezier met kayakken! :D

    xx

  • 27 Oktober 2009 - 07:07

    Maaike:

    Ha zus, klinkt vet! En dat abseilen, cool!! Gewoon tien keer achter elkaar. Gezellig dat je weer met dezelfde instructeur op pad gaat morgen! Veel plezier! Is kayakken trouwens meer raften of kanoën?

  • 27 Oktober 2009 - 17:07

    Erwin:

    Hey Laura,

    Je bent een echte DareDevil aan het worden zeg! Dat wordt nog afkicken als je weer in ons platte landje bent...
    Superleuk hoor:D
    Erwin

  • 28 Oktober 2009 - 14:14

    Nynke:

    Hoi Laura,

    Wat een belevenissen allemaal! Vanaf welke hoogt seilde je ab? Ik heb het ook eens gedaan en weet nog goed dat het randje overgaan echt het allerengste was.

    groetjes, Nynke

  • 29 Oktober 2009 - 11:39

    Caja:

    Lieve Laura, wat doe jij een spannende dingen, zeg! Klinkt super allemaal. En hoe vermaak jij je als je thuis bent? Is het Australische leven erg anders dan bij ons?

  • 29 Oktober 2009 - 12:51

    Annette :

    hee Laura,

    Klinkt allemaal super vet!! veel plezier nog en vind het erg leuk om je verhalen te lezen ;)

    xx Annette

  • 29 Oktober 2009 - 21:20

    Anneke:

    Hoi Laura, spannend, dat abseilen en die brug! las op de site van de brug dat je niets mee mag nemen, ook geen camera. Flauw hoor. Hebben ze je wel op de foto gezet? Kom je ook andere reizigers als jij tegen?

  • 31 Oktober 2009 - 13:39

    Janneke:

    Ha Laura,ik mis je wel,hoor. Elke keer als er weer wat te beleven is zoals maaikes bachelor vanavond het koorconcert van je vader vind ik het nog steeds raar dat je er niet bij bent.Ik vind het het prachtig te lezen wat je allemaal beleeft.Brisbane lijkt me een heel moern stad, is er ook nog iets historisch te beleven? jeschrijft dat je begin nov. naar Nw.Zeeland gaat maar ga je dan niet meer naar Sydney? tot wederhorens lfs. J.

  • 31 Oktober 2009 - 13:50

    Janneke:

    Heb nog wat vergeten. Het is hier de laatste dagen prachtig weer,schitterende hefstkleuren in mijn tuin.zondag gaat het stormen zeggen ze en vanochtend was het 6gr.dus zoals in nw. zeeland.abseilen, hoe krijg je t in je hersens maar dat is natuurlijk oma-achtige angst.wel weer tot horens!

  • 01 November 2009 - 19:00

    Saranne:

    Hee nichtje!! Leuk om te lezen allemaal, heb je ook nog meer foto's toevallig? :D lijkt me leuk om meer foto's te zien!! Heel erg veel plezier daar nog :)
    xx

  • 02 November 2009 - 16:04

    Joke:

    klinkt echt heel vet laura! ook wel griezelig!
    :P Trouwens heel leuk zo je blog enzo te lezen!

    liefs joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 19300

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: