Weekend Christchurch - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Weekend Christchurch - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Weekend Christchurch

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Vorig weekend ben ik bij vrienden van mijn familie geweest. Matthew en Gill Carter en hun dochters Emily en Lauren. Het was erg leuk.

Ik ben daar op donderdagavond aangekomen en heb toen iedereen ontmoet. Op vrijdag moesten de kinderen naar de school, want de vakantie was net weer afgelopen en Matthew moest werken. Gill heeft me toen een groot deel van de stad laten zien. We zijn naar verschillende stranden geweest en hebben gewandeld. Ook heeft ze mij het huis van Paulien en Teco laten zien.

Zaterdag zijn we een dagje naar Arthur's pass geweest. Dit is een dorpje aan de weg die van de oost kust dwars door de bergen naar de west kust loopt. Vlakbij het dorpje is een grote waterval. Daar zijn we gestopt voor lunch. Na de lunch zijn we naar de waterval toegelopen. Het was erg leuk. Op de terugweg zijn we nog gestopt bij allemaal rotsen waar ook een deel van Lord of the Rings is opgenomen.

Zondag zijn we naar het museum en de art gallery in Christchurch geweest. Het was een fantastisch weekend.

Maandag ben ik richting Wellington vertrokken met een overnachtinjg in Kaikoura. Dinsdagavond kwam ik met de ferry aan in Wellignton.

Ik zit nu dus in Wellington. Ik ga vandaag besluiten wanneer ik vertrek uit Nieuw-Zeeland en wanneer ik naar huis ga.

O ja vanacht had ik mijn eerste aardbevening. Hij was niet erg zwaar maar je kon hem wel voelen en je werd een beetje heen en weer geschud in je bed. Het was echt zo vreemd. Maar ja hier is dat best wel normaal.

XXX Laura

  • 13 Februari 2010 - 07:35

    Anneke:

    Hoi Laura,

    Begin je een beetje uitgekeken te raken op NZ? Wie weet kun je via Azie terugreizen, Indonesië b.v. In die landen wil het leven nog wel eens goedkoper zijn en maak je kennis met een heel andere cultuur en natuur.
    En ga je langzaam maar zeker weer deze kant op.
    groetjes!

  • 13 Februari 2010 - 14:54

    Janneke:

    Alles nog steeds kits, meid? Leuk dat je een gezellig weekend hebt gehad en interessante dingen hebt gezien. Als je binnenkort deze kant weer eens opkomt, kun je de resten van de winter nog wel meemaken, denk ik. Afgelopen week is er weer een pak gevallen. Als het een beetje meezit met het weer ga ik zondag misschien even naar Roden. Voor de tijd die je nog rest moet je er nog maar zoveel mogelijk leuke dingen uithalen. Liefs en TOT ZIENS!!

  • 27 Februari 2010 - 22:36

    Marga:

    De aarde is de laatste tijd behoorlijk onrustig. Zolang het maar een beetje beeft kun je het bijschrijven als extra avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 19310

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: