Weekend Auckland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Weekend Auckland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Weekend Auckland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Heey,

Vorig weekend heb ik bij Jan, Mark en hun 3 zoons door gebracht. Jan is met mijn tante naar school geweest en ze wonen net onder Auckland aan de kust.

Ik ben vrijdag door Mark opgehaald uit het centrum en naar hun huis gebracht. De jongens vonden het heel leuk om mij te ontmoeten. Zaterdag ben ik met Jan wezen kayakken op de zee. Zij hebben zelf een kayak en ze hadden nog een kayak van vrienden geleend. Het was erg gezellig. De volgende dag had ik helaas wel spierpijn. Zaterdag avond zijn we met z'n allen naar een steiger in de zee gegaan, want als het vloed is kun je er af springen. De jongste mocht nog niet van de steiger springen want hij kon nog niet goed genoeg zwemmen. Ikm wilde eerst maar 1 keer gaan want ik dacht dat het water erg koud zou zijn. Het water was echter erg warm dus ik ben heel vaak naar beneden gesprongen. Zondagmiddag hebben we een wandeling gedaan van ongeveer een uur in een soort boerderij/park vlak bij hun huis. Vanaf had het park had je mooi uitzicht op Auckland en op de zee. Die avond zijn we ondanks de tsunami waarschuwing weer naar de steiger gegaan om er af te springen. We hebben verder niets van de tsunami gemerkt.

Maandag ben ik met de bus weer richting Wellington gegaan. Ik kom daar zaterdag aan. Maandagavond waren we in Hahei. 's Middags ben ik daar wezen kayakken naar cathedral cove. Helaas was het bewolkt en ging het op een gegeven moment regenen, maar het was erg leuk om te doen. Cathedral Cove zelf was erg mooi. Dinsdag ben ik naar Raglan gegaan waar ik voor het eerst een surfles heb gehad. Het was erg leuk maar ik denk niet dat ik het nog een keer ga doen. Ik heb nu een paar blauwe plekken van het surfbord dat door sommige golven tegen je aan werd gegooid. Gister zijn we naar Maketu gegweest waar ik weer een Maori voorstelling heb gehad en ik heb weer de poi gedanst. Vandaag zijn we dus via Rotorua naar Taupo gegaan. In Rotorua ben ik naar een Maori tehrmal vilage geweest. We kregen er eten dat in de grond was 'gestoomd' door alle hete dampen. Erg lekker. Op weg naar Taupo zijn we nog naar een natural hotspring geweest. Morgen ga ik naar National Park en dan zaterdag naar Wellington.

XXX Laura

  • 04 Maart 2010 - 14:30

    Janneke:

    Die tsunami-waaschuwing was inderdaad lichtelijk overdreven. Die tsunami zou minstens tot Japan doorlopen. Aan de andere kant: die aardbeving in Chili was veel zwaarder als die op Hawaï.Maar Chili schijnt verhoudingsgewijs wat degelijker in elkaar te zitten als Hawaï. Hier wordt alles zo langzamerhand weer normaal. De sneeuw is gereduceerd tot hier en daar een vierkante centimeter. Het is steenkoud maar er bloeit al van alles: winteraconieten, crocussen, sneeuwklokken. Heeft allemaal lekker warm liggen broeien onder de dikke sneeuwlaag. Dus surfeen is het toch niet helemaal voor jou. Ik dacht dat je met alle avonturen die je al hebt beleefd je hand daar niet voor omdraaide!
    Tot ziens en nog veel belevenissen! J.

  • 08 Maart 2010 - 19:12

    Marga:

    Met Maori dansen lijkt me heel bijzonder. Wanneer je terug bent kunt je mij bijscholen!
    Alvast een fijne verjaardag. Ook bijzonder om voor het eerst in het buitenland jarig te zijn. Dat maak je als maartkind niet zo vaak mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 19310

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: