Bay of Islands - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Bay of Islands - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Bay of Islands

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Pahia

Hallo allemaal,

Op ditoment zit ik in Pahia, een stadje in the bay of islands. Het is hier geweldig weer en vandaag ben ik eindelijk wezen zwemmen in de Nieuw-Zeelandse zee.

Gister ben ik met een dagtocht naar Cape Reinga geweest. Dit is het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. We vertrokken deze dag vanuit Pahia om 7 uur. Onderweg stopten we bij een cafeetje om te ontbijten en om lunch te kopen. Daarna gingen we naar 90 mile beach. Dit is een stuk strand dat een officiele snelweg is. Het was heel grappig om hier in een grote bus met best wel hoge snelheid over heen te rijden. Na het strand gingen we naar een paar hoge zandduinen om te gaan sandboarden. Eerst moest je de duin op lopen. Daarna ging je op een bodyboard liggen en naar beneden glijden. Het was echt geweldig. Na het zandboarden gingen we naar Cape Reinga. Dit is dus het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland en dit is de plek waar de Tasman Sea en de Pacific ocean elkaar ontmoeten. Na de cape naar een stuk strans voor de lunch en dan naar een soort bos stukje met allemaal Nieuw-Zeelandse bomen. Op de terug weg naar Pahia stopte we bij een fish en chips zaakje en we stopten nog zodat de bus kon worden schoongemaakt. Die zat na al het rijden over het zand enzo erg onder het zand.

Voordat ik naar de bay of islands ben vertokken ben ik nog paar dagen in Auckland geweest. Daar ben ik 2 keer naar de film geweest (naar 'Shutter island' en naar 'Avatar') en ik heb Rangitoto een eiland voor Auckland bezocht. Dit is een eiland dat is ontstaan door vulkaanuitbarstingen. Op het eiland zijn we naar de summit gelopen en we hebben om de krater gelopen.

Morgen ga ik zeilen hier in the bay of islands en donderdag ga ik met de bus terug naar Auckland.

XXx Laura

  • 24 Februari 2010 - 06:38

    Nienke:

    klinkt weer mooi wat je ziet/doet!
    Tot gauw ! :D

  • 25 Februari 2010 - 11:27

    Nynke Met Een Y!!:

    Jeeetje, die dagtocht naar Cape Reinga klinkt echt vet leuk!! Sandboarden..ik zie het zo voor me hihi :D

    Später!!

  • 28 Februari 2010 - 20:20

    Caja:

    Ha Laura,
    ik ben benieuwd wat je hebt gemerkt van de tsunami.
    Wat maak jij toch een bijzondere dingen mee!
    Geniet er nog maar even van...
    Wij ploeteren ons hier naar een natte lente.
    Liefs, Caja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Pahia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 19310

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: