Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Ik ben in Nieuw-Zeealnd! De reis hier naar toe ging erg goed. Op vrijdag moest ik om 4.30 opstaan! Ik heb ontbeten en ben met Kerry in de auto gestapt naar het vliegveld. Daar kwam ik aan om 6 uur. Kerry heeft me gewoon afgezet zodat ze niet hoefde te betalen enzo. Dat was niet erg want alles was makkelijk te vinden. De in-check balies waaren meteen naast de deur. Er stond gelukkig geen lange rij voor mijn incheck balie dus ik was zo aan de beurt. Toen ik mijn ticket gaf vroeg ze of ik ook een ticket uit nz had. Dat heb ik dus niet dus ik zei nee. Toen zij ze dat ik niet kon inchecken tot ik een ticket terug had. Maar ik had gelezen dat ik dat niet nodig had met mijn visum dus dat zei ik. en toen zei zij dat het met een visum anders was en of ze mijn visum mocht zien. Dus ik mijn visum laten zien en toen was het goed! Ik was vet opgelucht ik dacht echt nee he moet ik ook nog een ticket kopen maar gelukkig viel het mee. Daarna moest ik een kaart invullen dat ik au verliet en ik moest door de douane. Dat verliep allemaal erg sopeltjes en na twee uur wachten zat ik in het vliegtuig.

De vliegreis duurde 3,5 uur en na een half uur kregen we ontbijt. Dit was niet erg veel, wat fruit en een muffin, maar het was lekker. Tijdens de reis heb ik een film(the time travellars wife) en wat tv programma's gekeken. Tijdens de reis hadden we geen turbulentie en het was mooi weer. Ik zat aan het raam en ik kon heel mooi de oceaan zien. Voordat we landden in Wellington moesten we draaien waardoor ik een mooi uitzicht had over Wellington. Dat was erg cool. Nadat we geland waren moest ik door de douane. Tijdens de vlucht kree je een incomming card voor NZ die je moest invullen en die moest je bij de douane laten zien. Opn die kaart moest ik aangeven wat voor visum ik wilde en of ik eten ofzo mee had. Bij de douane kreeg ik een stempel dat mij een werkvisum voor een jaar geeft. Toen mijn koffer opgehaald en naar de volgende controle. Omdat ik had aangegeven dat ik bergschoenen bij me had moesten die worden gecontroleerd. Verder was alles goed. Uiteindelijk was ik om 15.30 uit het vliegtuig. Ik was geland om 14.30. Omdat er voor alle controles een hele lange rij stond heb ik er een uur overgedaan om het vliegveld te verlaten.

In wellington heb ik eerst boodschappen gedaan met sunniva. Zaterdag was het verjaardagsfeestje van Francina dus er moesten inkopen worden gedaan. Daarna ben ik met Jasper,Francina,Eleanor en Tom wezen voetballen bij Jaspers school. Zijn school is vlak bij hun huis. Zaterdag was dus Cina's feestje en 's ochtends heb ik haar geholpen met versieren. 's Avonds heb ik eindelijk met een webcam met mijn ouders gepraat. Ik had al well eens met ze door de telefoon gepraat maar ze zien is toch wat anders. Dus dat was erg fijn. Zondag ben in eerst met Tom en Jasper naar de opendag op het vliegveld geweest. Het vliegveld bestond 50 jaar dus ze hadden een deel van het vliegveld opengesteld voor publiek. Op een deel van het vliegveld stonden een paar vliegtuigen en helicopters zodat je ze van dicht bij kon bekijken. Dat was erg cool. Zo heb ik in de cockpit van een airbus A320 gezeten en in een luchtmacht heleicopter. s'Middags was jaap er ook bij en zijn we naar een modeltreinenbeurs geweest.

Vandaag en gister ben ik achter een bankrekening aan geweest. Die heb ik nu. Ook heb ik een nieuwzeelandse simkaart gekocht. De rest van week ga ik proberen een baantje te vinden.

XXx Laura

PS Helaas kan ik maar 10 foto's tegelijk op de site hebben staan dus ik kan niet veel foto's plaatsen. Ik heb nu een paar oude verwijdert en nieuwe foto's bij dit verslag en de vorige geplaatst.

  • 03 November 2009 - 07:25

    Maaike:

    Haha, dat is hélemaal iets voor jou hè, in zo'n vliegtuig! :p
    Fijn dat je goed aangekomen bent, en dan gaan we binnenkort een keertje skypen. En ik zal een nieuwe foto boven je site zetten!

    xxx je zus

  • 03 November 2009 - 12:49

    Andere Zus:

    Kip, wat een coole foto's!!! :D

    Dikke tuut van Gerlien en mij

  • 03 November 2009 - 18:48

    Anneke:

    Zo, weer een nieuw avontuur. Klinkt allemaal heel doelgericht en spannend. Ben benieuwd wat voor baantje je vindt. Misschien iets op het vliegveld............:-)

  • 05 November 2009 - 07:45

    Marga:

    Zo, ik kijk even niet (weekje Rome &zo) en je zit al in NZ.
    Wat een avontuurlijke uitstapjes heb je gemaakt in AUS, echt een actieve vakantie ;).
    En dan nu op zoek naar werk. Ik ben heel benieuwd wat je kunt vinden.
    Jammer dat je niet meer foto's kunt plaatsen. Misschien kun je het via MijnAlbum proberen en dan hier een link plaatsen.
    Heel veel plezier in NZ!

  • 05 November 2009 - 19:31

    Katelijne:

    Hey Laura ! Fijn dat je het zo leuk hebt! Is het weer in Nieuw- Zeeland nog wat beter geworden?

    Groetjes Katelijne :D

  • 08 November 2009 - 19:17

    Michiel:

    Hey Laura,

    Blij dat je goed aangekomen bent in nieuw zeeland. Lijkt me behoorlijk schrikken als je hoort dat je niet kan inchecken. Gelukkig toch nog goed afgelopen.

    Hier gaat alles nog steeds goed!

    Veel suc6 met zoeken naar werk.

    Groet,

    Michiel

    (Ps: Misschienn kun je je foto's op een andere site plaatsen, picasaweb.google.com/ werkt erg goed, kun je gratis een account maken)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 19300

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: