Tongario - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Tongario - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Tongario

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 December 2009 | Nieuw Zeeland, National Park

Hallo allemaal,

Afgelopen dagen ben ik van rotorua naar Tongario national park gegaan.


In rotorua heb ik het park Wai-o-tapu bezocht, samen met drie anderen nuit mijn hostel. Het is een park met allemaal vulkaan achtige dingen en het was erg indrukwekkend. De kleuren waren erg mooi en het leek een beetje op white island. Daarna ben iki nog in redwoods wezen wandelen met een van de jongens uit het hostel.

Na rotorua ben ik naar Taupo gegaan. Daar heb ik de eerste dag door de stad en langs het meer gelopen ebn ik ben naar de huka falls geweest. De dag daarna ben ik wezen kayakken op lake taupo om de maori carvings te zien. Dit was erg indrukwekkend. Het was erg mooi weer en je kon de bergen in Tongario national park de hele dag zien. dit was de dag ervoor niet zo. Het water in het meer was erg mooi blauw en doorzichtig.

Gister ben ik met de bus om 7 uur verstrokken uit taupo. Om 8.30 kwamen we aan in national park van waar uit we de tongario alphine crossing gingen. De trip was begeleid en we deden het met de hele groep. De wandeling was erg lang maar de klim was mider zwaar dan iik verwacht had. Het uitzicht was geweldig. En de rode crater en de blauwe meren waren erg indrukwekkend. de tocht duurde 8 uur en daarna was ik erg moe. Ik heb lekker uitgeslapen en ik ga proberen om de komende dagen een kayaktrip op de whanganmui river te doen.

XXX Laurta

  • 19 December 2009 - 07:40

    Gunilla/Fons/kids:

    Wat goed van je Laura dat je dat allemaal gedaan hebt, we gunnen het je zo! Zo heb je de mooiste plekken gezien die wij gezien hebben! En nog meer ;-). We spraken net Toivo, Kerry en Ava (die zong een lied van Rudolf the red nosed reindeer, moet je haar ook vragen, erg leuk!!) die aten kerstdiner ;-) (op 19-12) en pakten pakjes uit want morgen vliegen ze ook naar NZ voor 2 weken. Isabella was triest toen ze wakker werd vanochtend, ze wou Ava zien. Leg maar eens uit dat dat niet kan, zij in Australie en wij hiero ;-(. Gisteren een kerstboom gekocht en vandaag gaan we 'm optuigen. Pauline en Teco zijn vandaag 50 jaar getrouwd! Had ik pas 2 dagen geleden in de gaten... We zijn een mooie collage aan het maken voor ze en ze komen hier vanmiddag taart eten. Zo nu ben je weer een beetje op de hoogte. Lucia kan Oh Denneboom zingen, zo schattig. Veel plezier en doe veel leuke/spannende en misschien wel een beetje enge dingen zolang als je er maar wel een goed gevoel van krijgt!!

    liefs van ons allen

  • 19 December 2009 - 13:29

    Janneke:

    Fantastisch wat doe jij een spannende dingen. Het is heel goed dat je deze trip maakt, je krijgt zo een prima indruk van het land en zijn bevolking. Voor jou persoonlijk is het contact met je mede- reizigers heel goed. Zijn het trouwens allemaal NZ-landers of zitten er andere nationaliteiten bij. Wat is het mooi weer bij jullie. Hier vriest het matig maar van ijspret is weinig sprake nu er sinds woensdag jl. een flink pak sneeuw is gevallen. Bij mij achter ligt meer als 30 cm. Ik moest mijn auto uitgraven en er zat ook nog een keiharde ijslaag onder. Vrijdag gaan we met zijn allen [nou ja zonder jou helaas]ons bekende kerst vieren dit maal bij Anneke.Eerst stevig wandelen.3e kerstdag komt Roden hier eten.Heb vanochtend de kerstboom opgetuigd.Lieve Laura beleef zoveel mogelijk spannende dingen en wees voorzichtig. Ik ben blij dat ik al die enge dingen die je doet niet van te voren weet! J.

  • 21 December 2009 - 20:09

    Anneke:

    Hoi Laura,
    Mooi van die krater meren. Heb je nog andere plannen aan die kant van de wereld? Je zou ook nog naar Indonesië kunnen gaan, op Flores zijn ook prachtige vulkanische meren. Ondertussen heb je vast wel gehoord dat wij ingesneeuwd zijn. Hele land in rep en roer!
    groetjes,
    Anneke

  • 22 December 2009 - 20:20

    Saranne:

    Hee nicht! Klinkt geweldig wat je allemaal doet, ik hoop dat je het heel erg naar je zin hebt daar! Het park klinkt heel erg mooi - ik ben benieuwd naar de foto's :) Alvast een hele fijne Kerst gewenst en doe vooral alles wat je niet laten kunt! Je bent maar een keer jong en in Nieuw Zeeland toch ;) Geniet ervan! xx Saranne

  • 23 December 2009 - 12:47

    Caja:

    Hoi Laura,
    super zeg, alles wat jij onderneemt! Wij genieten van een kerstvakantie vol sneeuw! Ik wens je (ook namens Jef) fijne feestdagen! Kerst in de zomer... hoe gek is dat?
    liefs, Caja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, National Park

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 19300

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: