De afgelopen dagen - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 December 2009 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Hallo allemaal,

Ik zal prberen zoveel mogelijk te vertellen maar ik mweet niet hoeveel internet tijd ik nog heb.

In het laatste verslag vertelde ik dat ik naar Hahei zou gaan. Helaas ging dat niet door. De dag en de nacht voor dat ik uit Auckland vertrok had het erg hard geregent en de weg naar Hahei was overstroomd en afgesloten. De weg zou niet meer open gaan die dag dus zijn we in plaats van naar Hahei naar Raglan gegaan, de volgende stop van de bus. Toen we in Raglan aan kwamen scheen de zon en dat is zo gebleven. Ik ben uiteindelijk 4 dagen in Raglan gebleven. De eerste dag ben ik samen met een paar andderen van de bus wezen paardrijden in de bergen. We reden over weilanden en hadden een fantastisch uitzicht over Raglan en de kustlijn. Het was wel even wennen om te dalen en te stijgen op een paard maar het was erg leuk. De rest van de dagen heb ik bi9j de zee gelopen en in het bos waar het hostel in lag.

Na raglan zijn we naar de Waitomo Caves gegaan. Daar heb ik black water rafting gedaan. We gingen in een grot waar we door water moesten lopen, zwemmen en op banden drijven. We moesten ook erg vaak door kleine doorgangen kruipen/drijven en het was erg veel klauteren over stenen. Het enige licht dat er was was van het licht op je helm en als je die uit deed had je een mooi verlichte grot door glowworms.

Na de Waitomo Caves zijn we naar Maketu gegaan. Hier kregen avondeten, slaapplaats, ontbijt en een concert door een Maori groep. Tijdens het concert moesten de meisjes de Poi leren danzen en de jongens de Haka. dit is ook wat de All Blacks doen voor een wedstrijd en het zijn traditionele Maori dansen. Het was erg leuk om ter zien/doen.

Daarna gingen we naar Rotorua waar ik white water rafting heb gedaan over een grade 5 rivier. We moesten over twee watervallen, waarvan een 7 meter hoog was. Gelukkig ben ik niet uit de boot gevallen. Het was een erg leuke ervaring.

Na Rotorua ben ik naar Whakatane gegan waar ik vandaag White Island heb bezocht. Dit is een eiland ongeveer 50 meter van de kust en het is een levende vulkaan. De boot reis was erg soepel maar ik heb helaas geen dolfijenen ofzo gezien. Het eiland was een leuke ervaring met hete stoomdampen en moie kleuren door uitbarstingen.

Ik kan alles helaas niet uitgebreid vertellen want het internet is best duur, maar jullie hebben nu in ieder geval een indruk van wat ik hier allemaal doe.

XXX Laura

  • 11 December 2009 - 07:52

    Anneke:

    Je reis wordt steeds avontuurlijker, prachtig!
    Kom je leuke mensen tegen onderweg?
    groetjes, anneke

  • 11 December 2009 - 17:03

    Nienke:

    Het klinkt alsof je ook al leuke contacten hebt met andere reizigers.
    Veel plezier nog met alle andere spannende dingen die je nog gaat doen, ik wacht alweer op je volgende bericht ;)
    xx

  • 11 December 2009 - 18:50

    Fons En Gunilla:

    Hoi Laura, we lezen met veel plezier alles wat je doet! Leuk joh! Hoop dat je net zo genoot van White Island als wij, spectaculair. Ga je ook de Tongariro crossing doen? Ga je nog hoger dan Auckland? Moet erg mooi zijn, in het meest noordelijke! Wij hadden toen te weinig tijd, helaas. Haka's zijn leuk he, wij grinniken ook als we de All Blacks het zien doen voor een rugbywedstrijd.

    Isabella gaat vannacht voor het eerst zonder luier naar bed! Morgen een hele grote princessensticker als het goed gaat ;-)

    Geniet van alles!

    veel liefs van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whakatane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 19310

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: