Terug in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Terug in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Terug in Wellington

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 December 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Fijne kerst gehad? Mijn kerst was erg vreemd. Voornamelijk omdat de kerst midden in de zomer was en kerst voor mij toch echt sneeuw en kou betekent. Op eerste kerstdag kwam de familie van Francina's vriendje eten en s' avonds deden we de kadootjes. Er waren erg veel pakje, maar de hoeveelheid was goed verdeelt over iedereen. Zelfs ik kreeg pakjes. Ik heb van Sunniva een pyjama en een trui gekregen. Van Paulien een chocolade letter en een knutselset om een spin te maken. Verder heb ik van haar nog een pakje vol met spullen gekregen die handig zijn voor reizen. Op tweede kerstdag hebben we gebarbequed samen met vrienden van Sunniva. Het was erg gezellig. Morgen vertrek ik naar het zuid eiland waar ik ga proberen een baante te zoeken. Ook ga ik op het zuid eiland oud en nieuw vieren.

De laatste dagen tijdens mijn rondreis over het noordereiland heb ik een 3 daagse kanotocht op de Whanganui river gedaan. Ik werd op maandag ochtend bij mijn hostel opgehaald en naar de plek waar de boten worden verhuurd gebracht. Hier heb ik al mijn spullen in barrels gedaan zodat het niet nat word. Daarna ben ik met mijn spullen naar de rivier gebracht. Omdat ik niet in mijn eentje mocht varen zou ik met een gezin van vier mee. Er was nogal wat onduidelijkheid over waar ze waren die ochtend dus zou ik met een groep van een andere organisatie mee. Op het laatste moment veranderde dit weer, want er bleken twee nederlandse jongens, Ruben en Bonne, ook te gaan kanoen dus ik kon mooi met hun mee. Ik ging in een een persoons kano en zij in een twee persoons. De eerste dag moesten we ongeveer 37 kilometer paddelen. De eerste stroomversnellingen waren even wennen maar daarna ging het wel aardig. Na de lunch ben ik gewisseld met een van de jongens, want ik vond de eenpersoonskano toch wat onstabiel. De overnachting was in een hut. In de hut sliep je in een soort stapelbedden op matrassen in een slaapzak. Het had 4 kookpitten om op te koken. Er waren geen douches maar wel wc's. Er is verder geen verlichting in de hut, dus om ongeveer 21 uur ging iedereen naar bed. s'Nachts was het erg koud. De slaapzak die ik had was erg dun.De volgende ochtend zijn we om ongeveer 10 vertrokken. De tweede dag moesten we ongeveer 30 kilometer afleggen, maar er was die dag ook een wandeling naar de 'Bridge to nowhere'. Dit is een brug midden in het bos die ze hebben gebouwd omdat ze huizen enzo op een stuk land wilden bouwen. Helaas was na eht bouwen van de brug het geld op dus nu is er een goede stevige brug midden in een oerwoud. De wandeling was ongeveer 40 minuten heen en 40 minuten terug. Het was erg mooie om te lopen en een fijna afwisseling na al dat kanoen. De laatste dag was weer in een hut. Het enige verschil was dat deze hut maori eigendom was wat betekent dat we voordat we naar binnen mochten een soort ritueel moesten doen. s'Avonds gingen we met z'n allen in een kring zitten en hebben we allemaal verteld waar we vandaan kwamen en wat we deden enzo. Ook werd er gezongen. Wij hebben met zijn drien 'he is een nacht' gezongen. Helaas waren we naast de maori's de enige die wat deden maar het was wel gezellig. De laatste dag moesten we ongeveer 20 kilometer paddelen. Valk voor het einde waren er een paar grote stroomversnellingen. Bij een van deze stroomversnellingen gingen ik en Ruben met de kano een beetje schuin waardoor er een golf en de boot kwam en we omsloegen. Het water had gelukkig een goede tempratuur en we vonden het erg grappig. Helaas bleken de waterdichte tonnen niet waterdicht te zijn en is een groot deel van hun spullen nat geworden. Mijn spullen zaten in de andere kano. Ook zijn ze twee vesten kwijtgeraakt die ze los in de boot hadden liggen. Waarschijnlijk zijn die naar de bodem gezakt. Het was een erg geslaagde tocht en we hadden gelukkig erg mooi weer. Het was fijn om weer eens nederlands te kunnen spreken en de jongens waren een goed gezelschap.

Ik hoop dat ik op het zuid eiland net als op het noordeiland regelmatig wat op mijn blog kan schrijven. En ik benbenieuwd hoe het in Nederland is.

XXX Laura

  • 27 December 2009 - 08:48

    Erwin:

    Hoi Laura,
    Even een groet van ons allemaal vanuit het dooiende Nederland. De beelden zijn jou welbekend: smeltende sneeuwprut all over the place, glibberpartijen etc. Dan is het bij jou toch wel heel veel aangenamer! En wat een gave ondernemingen je doet! Super zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel prettig is om je moerstaal weer even te spreken. Lieve groeten en een dikke knuffel uit Nieuwegein.

    Erwin

  • 27 December 2009 - 10:06

    Hannah:

    Hoi Laura,
    Wat een leuke, spannende en interessante dingen doe je allemaal :D
    Veel plezier nog!
    Groetjes Hannah

  • 27 December 2009 - 12:52

    Saranne:

    Hoi Laura, het kanoën klinkt echt ontzettend leuk!! Ben een beetje jaloers haha, ik heb hier niet eens vakantie :( Komen er binnenkort weer foto's? Ik ben benieuwd! Alvast een heel erg goed 2010 gewenst en hopelijk heb je een leuk feestje met oud&nieuw!! X

  • 27 December 2009 - 14:02

    Nynke:

    Hoi Laura,

    Wij hadden een witte kerst!!! Ik weet niet of ik dat eigenlijk ooit eerder heb meegemaakt, maar sfeervol was het wel.
    Nu is aan het het dooien. Ook wel weer lekker om gewoon te kunnen lopen buiten en je auto niet uit te hoeven graven en zeker te weten dat je weg kunt rijden. Want dat laatste gaf soms wel wat gedoe.
    Tof dat jij van die avontuurlijke dingen onderneemt. Echt heel leuk om zo mee te kunnen lezen.
    Liefs, (grote) Nynke

  • 27 December 2009 - 14:14

    Janneke:

    Allemachtig war spannend allemaal! En ook een beetje eng in mijn ogen, maar dat zal het generatie verschil wel zijn. Ja, het dooit hier behoorlijk maar de winter schijnt wel weer terug te komen. Waren 1e kerst bij Anneke na een toch soepel verlopende rit in de nieuwe auto! in stromende regen. Het was een uitermate gezellige avond met lekker eten en een ontspannen sfeer. Iedereen was er [nou ja, iedereen---}.Straks komt Roden hier wat happen en drinken en Luc zal{weer] eens wat aan mijn laptop doen en een nieuw inktpatroon plaatsen. Bovendien had ik vergeten ruitersproeierspul tegen vorst in mijn auto te doen en toen ik daar achterkwam was de motorklep natuurlijk vastgevroren. Allemaal problemen waar jij gelukkig geen weet van hebt. Oud en nieuw komt Willeke hier. Mama heeft een prachtig kerststuk voor mij gemaakt voor buiten dat ik nu eindelijk kan plaatsen nu de 40 cm sneeuw op de tuintafel wat minder is.

    Lfs. J.

  • 31 December 2009 - 14:36

    Anneke:

    Hoi Laura,

    Op dit moment (half 4 oudjaarsdag) zit jij al in 2010. Bijzonder om dat aan de andere kant van de wereld te vieren! Hoop dat je geen heimwee hebt naar de oliebollen, en wens je prachtige reiservaringen toe.

    groetjes,
    Anneke

  • 31 December 2009 - 15:59

    Caja:

    Hoi nicht!
    Tjonge, indrukwekkend allemaal. Wij hebben een erg gezellige verjaardag (Friso is 16!)gehad. Nynke was die dag bij ons! En jij bent nu al een jaar verder! Hier is het nog 2009, maar ik wens je een heel goed 2010 toe! met een baantje, nog veel meer reisavonturen en daarna een leuke studie in Nederland!
    liefs, Caja (echt ook namens Jef)

  • 31 December 2009 - 18:22

    Marga:

    Hoi meissie,

    Ik bedacht net dat het bij jou al 2010 is. Een grappig moment om even wat te krabbelen. Haha, we spelen dat dit hyves is ;)
    Zo te lezen vermaak je je opperbest en heb je gemakkelijk aansluiting bij andere avonturiers.
    Ik wens je net zo veel plezier en avontuur in 2010.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 19298

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: