Dierentuin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Dierentuin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Dierentuin

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Oktober 2009 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Ik ben hier nu een week en ik vind het erg leuk. Ik doe veel spelletjes, voornamelijk met Jasper en Eleanor, want de rest moet werken en Ava is op school. Zaterdag zijn we naar de stad geweest en bij de vvv heb ik foldertjes opgehaald om hier dingen te doen. Je kan hier ook een brug beklimmen net als in Sydney. Ik denk erover omdat te gaan doen. Het lijkt me erg leuk. Vandaag ben ik met Eleanor en Jasper naar de film G-Force geweest. Er was verder niemand in de zaal dat was erg grappig.

Zondag zijn we naar de dierentuin geweest. De Australian Zoo. Dit is de dierentuin van Steve Irwin, van Animal planet. Alle dieren komen uit Australie en ik heb erg vel leuke dieren gezien. Ik heb een olifant gevoerd en een koala geaaid en we hebben gezien hoe de otters goevoerd werden. We zijn ook naar show geweest. Eerst lieten ze de olifanten zien die daarvoor gevoerd hadden. Daarna kwamen allemaal slangen. Erg cool. Een van de slangen lieten ze in het water en de verzorger ging ermee zwemmen. Daarna kwamen de vogels. Er waren allemaal verschillende soorten, maar ik vond de papegaaien het mooist. De vogels vlogen gewoon los door het stadion. Dat was erg mooi om te zien. Na de vogels kwam de krokodil. Ik heb daar weleens beelden van gezien op tv. Ze deden precies hetzelfde als op de tv. Ze lieten de krokodil uit het water omhoog springen naar zijn eten. Het was erg gezellig en gelukkig was het niet zo warm. et was de hele dag bewolkt.

Ik zal ook nog wat vertellen over het land en het huis enzo. Op dit moment slaap ik bij mijn nichtje Ava op de kamer. Morgen gaan mijn nichtje en neefje, Eleanor en Jasper, weer naar huis en dan ga ik op de studeerkamer slapen. Het huis heeft maar een verdiepening. De meeste huizen hebben dat hier. Alle huizen staan los van elkaar waardoor elk huis een grote tuin heeft. Veel mensen hebben een zwembad in de tuin. Mijn oom en tante niet. Er zijn hier veel parken en zo, maar op dit moment is alles erg droog. Het is nu de droge periode. In de zomer regent het meer. De tempratuur is gemiddeld zo'n 25 tot 30 graden. Deze week vooral rond de 30. Ik zal de volgende keer vertellen over de stad zelf.

  • 12 Oktober 2009 - 08:11

    Nynke:

    Klinkt leuk zus! En heb je ook een kiwi gezien?! :D
    Groetjes aan Eleanor en Jasper!

    XX

  • 12 Oktober 2009 - 15:14

    Alweer Nynke ^^:

    Ow wat is het hier leuk geworden ja!!:D

  • 12 Oktober 2009 - 17:41

    Erwin:

    Hoi Laura,
    Klinkt behoorlijk spectaculair zo'n show in de zoo. Ben je al een beetje deel van "the Australian way of life"? Gek hoor, hier wordt het steeds meer herfst, en jij zit in de hitte.
    Tot de volgende keer,
    Erwin

  • 12 Oktober 2009 - 18:40

    Caja:

    Heey Laura,
    tjonge, wat ben jij ver weg! Maar dit klinkt goed allemaal (en warm). Australië was vroeger mijn lievelingswerelddeel en kangeroes mijn lievelingsdieren. Die waren er ook?
    Ik zal dit adres doorgeven aan mijn zoons! groetjes en veel plezier en sterkte met de warmte! Caja

  • 12 Oktober 2009 - 18:46

    Gunilla & Fons:

    Hoi Laura,

    Leuk te lezen hoe het met je gaat, volgens ons heb je het naar je zin. Hoe kan het ook anders met zo'n leuke oom en tante en neefjes en nichtjes ;-)
    Geweldig dat het voor allemaal net zo goed uitkomt, dat jij een beetje op Eleanor en Jasper kan "passen", en ze tegelijkertijd ook leert kennen!! Maar nog meer, dat je het ook leuk vindt ;-)

    We benijden je, we wouden dat we daar ook waren..! Geniet met volle teugen en vertel ons alles!

    Welke trips heb je nog in petto? Hoop dat je roo's in het wild gaat zien, en niet al te veel slangen ;-). Fons zegt: hij hoopt dat je ook niet teveel crocs zult zien, maar ik denk dat je wel veilig zit daar in deze regio ;-)
    Ik ben met Toivo naar een eiland geweest waar ik grote schildpadden heb gezien in het blauwe water enz., awesome!

    Leer je al wat Aussie slang? Throw another schrimp on the barbie, mate?

    Isabella blijft nu 2 dagen per week 'over" op school, ze kijkt daar erg naar uit ;-), en na school wordt ze op die dagen opgehaald voor de naschoolse opvang, in een scouting gebouw met een groot grasveld erbij. Ze vindt het ge-wel-dig! Mooi toch! Geen straf dus.

    Doe de hartelijke groeten aan iedereen, liefs van ons allen. Isabella en Lucia liggen op 1 oor, Isabella snurkt niet meer sinds haar keelamandelen eruit zijn. Wat een rust daar op de 2e verdieping...!

  • 12 Oktober 2009 - 18:48

    Gunilla En Fons:

    ahum. Nynke: Kiwi's wonen in Nieuw Zeeland.

    Oh, wacht even, Fonz zegt: dat zijn Eleanor en Jasper. Ja dat is waar. Er zijn 3 soorten kiwis. Een eetbare, eentje die niet kan vliegen, en het soort dat praat of blert ;-)

  • 13 Oktober 2009 - 15:31

    Louske:

    Hallo Laura,
    Leuk om te lezen hoe het jou vergaat. Zo te lezen heb je in ieder geval een fijne basis van waaruit je australie kan verkennen. Heerlijk dat het daar zomer is! En de natuur? Is die mooi? Geniet er lekker van!
    Louske

  • 13 Oktober 2009 - 18:26

    Tante Pauline:

    Als ik de skyline zie van Brisbane zie krijg ik al heimwee! Ben je al aan de overkant van de rivier geweest? Wij gingen met het pontje heen en weer als het heel erg warm was, dan kon je weer lekker afkoelen! Dan was er enigzins wind op het water... Misschien ga je de Jacaranda Trees nog in bloei zien, dat is ZO mooi! Dan nemen Toivo en Kerry je misschien mee naar New Market (was dat niet het park?). Overigens jammer dat we je niet meer gedag hebben kunnen zeggen ;-(, we dachten dat je pas de 13e aankwam. Ik had een heleboel kleine leuke dingetjes bij elkaar verzameld voor je! Maar... die krijg je dan nu met kerst! Ook leuk ;-). Liefs van Pauline, enne, hou je taai in de hitte! Okidokie?

  • 13 Oktober 2009 - 18:30

    Anneke:

    Hi Laura, je begint dus al aardig te wennen daar! Wat zijn je plannen verder? Ga je het land verder verkennen? Rondreizen? Of al op zoek naar een baantje?

    Veel plezier en tot een volgend bericht

  • 18 Oktober 2009 - 12:19

    Joke:

    Heee laura:D
    dankzij Nynk heb ik je gevonden:P Klinkt echt vet leuk allemaal! Ik lees dat het heel warm is daar? nog wel uit te houden? Best raar idee ik zit hier een beetje te kleumen met een dik vest aan;) zou zo naar je toekomen als het niet zo duur was:(

    (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 19341

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: