Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 December 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Ik ben in Auckland! Op woensdag ben ik om 7 uur met de bus uit Wellington richting Auckland vertrokken. Na drie stops, een om mensen in Taupo op te pikken, en een file voor auckland kwamen we 12 uur later aan in het centrum. Daar vandaan moest ik ongeveer 15 minuten lopen naar de suburb Parnell waar mijn hostel is. Helaas regende het, maar gelukkig ben ik niet erg nat geworden. Het hostel is erg gezellig. Ik slaap op een kamer met 4 stapelbedden. De bedden zijn goed en ik heb goed geslapen. Op dit moment slapen er zeven mensen, met mij 3 meisjes en vier jongens. Ik begin gewend te raken aan het verblijven in hostels. ik ben benieuwd naar de volgende. Die zal in Hahei zijn waar ik morgen heen ga.

In Auckland heb ik de skytower beklommen en ben ik naar Kelly Tarlton's underwaterworld and Antarctica geweest. In de skytower ga je met een lift ongeveer 60 verdiepeningen omhoog. Er zit ee glasplaat in de vloer en de lift heeft glazen deuren waardoor je precies kan zien hoe hoog je gaat. En dat gebert in ongeveer 45 seconden. Moet je nagaan hoe hard je gaat. Vanuit de toren heb je een fantastisch uitzicht over de stad en de bay of plenty. Gelukkig ging ik 's ochtends, want daarna waaren er laag hangende wolken waardoor je weinig tot niks meer kon zien. En vandaag ben ik naar Kelly Tarlton's underwaterworld and antarctica geweest. Dit is een grote aguarium met haaien, vissen, zeeschildpadden en roggen. En een koude ruimte met sneeuw en pinguins. Vooral de pinguins vond ik erg cool om te zien. Dit waren 2 soorten die je niet bij ons in de dierentuin ziet. Het deed me erg denken aan 'Happy Feet'. Ze hadden hier dezelfde pinguins als in de film. Het aquaruim is gebuowd in oude riool ruimtes en er is een tunnel waar je door heen loopt en de vissen zwemmen over je heen enzo. Ik vond dat erg cool. Helaas heeft het ook vandaag weer de hele dag geregent en op de weg terug naar het hostel ben ik erg nat geregend. Ik hoop dat het morgen beter weer is.

XXx Laura

  • 04 December 2009 - 09:15

    Anneke:

    Ha die Laura,
    Je wordt steeds avontuurlijker, mooi om te lezen. Veel plezier verder!
    groet,
    Anneke

  • 04 December 2009 - 09:33

    Annette:

    Hee Laura,

    Klinkt goed wat je daar allemaal mee maakt :D Kom je nou ook veel andere backpackers tegen? En hoe zit het met je Engels :P Ben erg benieuwd:D Veel plezier nog en succes.

    Liefs Annette

  • 04 December 2009 - 10:18

    Nienke:

    Klinkt weer hartstikke leuk! Je moet toch lef hebben om maar alleen op pad te zijn!
    Groetjes!

  • 04 December 2009 - 13:06

    Janneke:

    Ben erg trots op je dat je dit allemaal onderneemt en eigenlijk ook wel een beetje jaloers!Hoop dat je in staat bent een hoop foto's te maken. Morgen ga ik naar Roden. We zullen op de bekende manier sinterklaas vieren. Ik neem de gourmetschotel mee en hoewel we dit jaar maar met zijn vieren zijn [waarom ben je ook zo ver weg!] wordt het vast gezellig. Lfs. J. Tot de volgende keer.

  • 04 December 2009 - 22:29

    Hannah (je Nichtje):

    Leuk :D

  • 10 December 2009 - 20:14

    Kees:

    ha Laura... leuke dingen maak je mee en dat alles in het voorjaar! Viel me wel een beetje tegen dat je zeeziek werd, vaarervaring genoeg zou ik denken ;-). Veel plezier...

  • 10 December 2009 - 20:32

    Caja:

    Wauw, leuk allemaal! Indrukwekkend! Alleen die regen...
    Maar ja, weet je wel wat hier allemaal valt?!
    groetjes en liefs van je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 19310

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: