Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Franz Josef Glacier

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Heey,

Ik ben vanuit Marahau eerst naar Barrytown gegaan. Dit is een stadje van niks met alleen wat huizen en een bar die ook ons hostel was. Hier hadden we 's avonds een feest. We zaten dan ook in een bar. Het was erg gezellig. De volgende ochtend heb ik bonecarving gedaan. Ik heb hier in een paar uur mijn eigen ketting uit bot gemaakt. Eerst moest je een ontwerp kiezen. Dat moest je op het bot tekenen. Daarna werd het door iemand uitgezaagd en je moest zelf de randjes bijslijpen. Daarna moest je de hanger erg lang schuren. Als de hanger helemaal glad is komt er een polijslaagje overheen en dan is hij af. Het was echt vet leuk om te doen en hij is erg mooi geworden.

Na het bonecarven zijn we naar Franz Josef vertrokken. De dag erna zouden we de gletsjer wandeling doen, maar toen we er aankwamen regende het al heel erg en de voorspellingen voor de dag erna waren erg slecht. Ze zeiden bij het inchecken dan ook dat de kans groot was dat het gecanncelled werd. Want bij erge regenval overstroomt de valley die door moet ok bij de glacier te komen en dat lukt dan niet. De hele nacht bleef het regenen en 's ochtends onweerde het zelfs. De wandeling werd dan ook afgelast. Ik was al van plan om langer in Franz Josef te verblijven dus ik heb de wandeling verplaatst naar dinsdag. De rest vanh de dag heb ik niet veel gedaan en de dag daarna ook niet. En dinsdag was dus de wandeling. Het weer was geweldig. De zon scheen de hele dag en er waren nauwelijks wolken. Heel anders dan zondag. De wandeling was echt geweldig. We lipen over het ij en soms over trappen die ze in het ijs gemaakt hadden. Op een gegeven moment moesten we door een hele smalle kloof lopen. dit was echt vet leuk. Je moest de kloof in klimmen, er dan door heen schuivelen en dan weer omhoog klimmen. Je kwam er heel nat weer uit omdat je door twee ijsmuren loopt. Later in de wandeling zijn we door een ijsgrot gegaan. De ingang was een grot en je moest dan rechtomhoog klimmen via een trap met een touw. Het was erg leuk. De wandeling duurde de hele dag en het was erg leuk.

De dag erna zijn we vertrokken richting queenstown maar we hadden eerst nog een overnachting in Makarora. Ook een plaatsje van niks in the middle of nowhere, maar de natuur was echt geweldig. De dag daarna zijn we via Wanaka naar queenstown gegaan. In Wanaka hadden we 2 uur vrij en ik ben toen naar puzzle world geweest. Er was daar een heel groot doolhof en verschillende kamers met illusies. Het was erg leuk en mooi om te zien. In queenstown zijn we gestopt bij een brug waar een paar mensen hebben gebungyjumpt. Ik niet, dat vind ik te eng.

Vandaag heb ik canyoning gedaan. Dit door een kloof met een rivier naar beneden gaan. Eerst moesten we met een zipline naar de andere kant van de rivier. Daar moesten we de kloof in abseilen. Daarna met de rivier mee naar beneden door middel van lopen, springen en glijden. Vooral het glijden vond ik erg eng, want je kon niet zien waar je heen ging alleen dat het heel snel ging en onderwater had je het gevoel dat je helemaal rondtolde enzo. Maar het was wel leuk. In de tocht moesten we nog een keer over een zipline en dan jezelf naar beneden laten zakken en we moesten nog een keer abseilen. Het was erg leuk en koud. Ondanks dat je een wetsuit aanhad was het water erg koud. Morgen ga ik verder naar het zuiden met als eerste stop milford sounds.

XXX Laura


  • 15 Januari 2010 - 06:06

    Nienke:

    Leuk dat je weer wat foto'S hebt geplaatst! Ziet er mooi uit daar en met jou verhaal erbij kun je helemaal inleven ;)

    xx Groetjes

  • 15 Januari 2010 - 13:24

    Janneke:

    Lieve hemel, Laura, wat doe je weer spannende, mooie,avontuurlijke dingen.Ik begrijp wel, dat dit geen tochten zijn voor mensen met een duidelijke aanleg voor claustrofobie!Maar wat prachtig om te zien nu je ook weer foto's hebt bijgevoegd.Luc heeft Google Earth bij mij geinstalleerd zodat ik nu heel mooi de Franz Jozef van heel dichtbij heb bekeken.Zag daar ook een heel klein stipje.....Het dooit hier een beetje maar alles ligt er nog ook mijn persoonlijke gletsjers in de tuin. Het schijnt trouwens weer te gaan vriezen.Lfs.J

  • 15 Januari 2010 - 18:06

    Marga:

    Ik moest wel even lachen toen je meldde bungeejumpen eng te vinden en daarna doodleuk te schrijven dat je ging canyoning.
    Je hebt onderhand vast wel een megagoede conditie door al die wandel- en klauterdagtochten.

  • 16 Januari 2010 - 15:06

    Caja:

    Je reisverslag blijft indrukwekkend! Super, zeg, wat jij allemaal doet.
    groetjes, Caja

  • 17 Januari 2010 - 15:53

    Anneke:

    Mooie dingen doe je, en mooie foto's. Reis je met een groepje backpackers, of reis je op je eentje? En geniet je nog steeds?
    groetjes, Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 19310

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: