Terug in Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Terug in Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Terug in Queenstown

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Heey allemaal,

Een week geleden ben ik uit
queenstown vertrokken richting het zuiden en nu ben ik weer terug.

Zaterdag 16 Januari ben ik vertrokken naar Milford Sound. De weg daar naar toe was erg mooi. Heel afwisselend met erg mooie bergen en watervallen. Op een plek lag zelfs sneeuw! In Milford sound heb ik een druise gedaan van ongeveer anderhalf uur. Ik vond het een beetje tegen vallen omdat de natuur de hele tijd er precies hetzelfde uitzag. Ik vond de weg ernaar toe mooier. Die nacht hebben we overnacht in Gunns camp, vlakbij Milford sound en de volgende ochtend zijn we heel vroeg vertrokken want we mosten om 11 uur in Bluff zijn om de ferry naar Stewart Island te halen. De ferry overtocht duurde een uur maar was erg ruig. De zee op dat stuk is namelijk erg ondiep waardoor de zee snel ruig word. Er stond die dag ook erg veel wind.

Ik ben 4 dagen op Stewart Island gebleven. Het was erg leuk. Op de dag dat we aankwamen heb ik een drie uur duurende wandeling gedaan naar een vuurtoren. De dag ernaar heb ik een cruise rond een deel van het eiland gedaan. Erg mooi. De dag daarna zou ik een underwatercruise doen maar het water was te troebel vanwege de wind. Ik heb het toen verplaatst naar woensdag en ben die dag voor een paar uur naar ulva island gegaan. Dit is een klein eiland vlakbij Stewart Island en het is een bird sanctuary. Ze hebben er geen possums en ratten waardoor de vogels er vrij kunnen leven. Ik heb dan ook erg veel versxchillende native birds gezien. Het was erg leuk. Op woensdag was het water nog steeds niet goed dus in plaats van de underwatercruise heb ik een guided walk gedaan in de avond. Dit was erg interessant maar het ging helaas naar dezelfde vuurtoren als waar ik de eerste dag heen was gelopen. Die middag heb ik een bustour door het stadje (de enige op het eiland) gedaan. Het was allemaal erg leuk maar er waren helaas de hele tijd wokel en mist en het was niet zo warm.

Donderdag ben ik met de 8 uur ferry weer terug naar Bluff gegaan en daarna zijn we naar Dunedin gereden. Op weg naar Dunedin zijn we door de Caitlins gereden waar je veel wildlife kunt zien. Ik heb zeeleeuwen en pinguins gezien. Er waren helaas geen dolfijnen. Dunedin zelf is een erg mooie stad. 's Ochtends vertrokken we pas om half twaalf dus ik had tijd om een beetje door de stad te lopen. Ik heb een paar erg mooie kerken gezien en ik ben naar een art gallery geweest. Daarna in een keer door naar Queenstown.

Ik ben nu 2 dagen in Queenstown. Gister heb ik frisbeegolf gespeeld. Dit is een golfcourse o0p gezet voor frisbees in het park. Het was erg leuk om te doen. Vandaag heb ik een beetje relax en in de zon gezeten. Ik was erg moe van de afgelopen dagen. Morgen ga ik eindelijk op zoek naar een baantje, want ik heb nu echt bijna geen geld meer. Ik zou dat vandaag eigenlijk al doen maar ik was te moe en bedacht me dat zondag niet de slimste dag is omdat te doen. Dus ik begin morgen. Ik wil ongeveer 2 maanden werken dan nog wat reizen door nz en daan weer naar Australie.

XXX Laura

  • 24 Januari 2010 - 08:01

    Anneke:

    Ha Laura,

    Nog even en je schrijft je berichten helemaal in het engels! Mooi dat je zo opgaat in het reizen.
    Met sneeuw maak je ons niet jaloers, dat ligt hier ook. Veel succes met het zoeken van werk. Logeer je in die tijd bij Sunniva?
    groetjes,
    Anneke

  • 25 Januari 2010 - 14:51

    Janneke:

    Ik vind het mooi om te merken hoe jij van de prachtige natuur geniet en van het dier en plant in water en op het land. Dat wordt wat als je straks weer tegen het gewone Nederland moet aankijken. Ben wat laat met reageren want ik moest eerst de naslepen van mijn verjaardag, die overigens heel gezellig was, wegwerken.Er is wel veel sneeuw weg maar lang niet alles en het vriest al een paar dagen heel behoorlijk, alleen in Gron. n.b.! Het beroerde is datveel sneeuw weg is op de plaatsen in de tuin waar de planten staan. Die hadden beter onder de sneeuw kunnen blijven. Van de week eindelijk de lichtjes uit de den kunnen halen. Het snoer zat vast gevroren onder de sneeuw. Je begrijpt dat wij niet erg onder de indruk zijn wanneer jij sneeuw ziet. Hoop dat het lukt met een baantje. Is maar beter ook, je mocht anders eens gaan geloven dat het hele leven vakantiehouden is! Ja, ik weet het, gepreek.
    Lfs.J.

  • 26 Januari 2010 - 20:59

    Caja:

    Veel succes, Laura, met het vinden van een baantje. Liefs, Caja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 19310

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: