Gewijzigde plannen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Gewijzigde plannen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Gewijzigde plannen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Zoals jullie kunnen lezen zit ik niet meer in Queenstown. Na een paar dagen in Queenstown heb ik besloten dat dat toch niet een plek is waar ik voor langere tijd wil blijven dus ben ik nog lekker ff toeristje wezen spelen. Eerst ben ik samen met Yuen, een jongen waar ik sinds Franz Josef(ongeveer 3 weken geleden) mee op de bus zit en een beetje mee samen reis, naar Arrowtown geweest. Dit is een klein, schattig goudzoekers stadje waar we ongeveer 2 uur zijn geweest. Het was echt net als of je in een western movie was gestapt. Erg leuk. De dag daarna ben ik met de Kabelbaan omhoog gegaan vanwaar je een geweldig uitzicht hebt over Queenstown. Boven aan de kabelbaan heb je ook een luge parcours. Dit zijn karretjes waarmee je op zwaartekracht naar beneden gaat. Ik heb dit 6x gedaan. Het was erg leuk. De laatste dag in Queenstown ben ik wezen paragliden. Dat was echt geweldig. Je vliegt letterlijk op de wind alleen aan een vlieger. Dat is echt een fantastisch gevoel. Zodra ik in Wellington ben zal ik filpjes proberen op internet te zetten.

Nu ben ik dus in Christchurch. Ik ben hier nu 3 dagen en morgen vertrek ik naar Kaikoura. Ik ben hier ook naar baantjes wezen kijken, maar ik ben er achter gekomen dat ik eigenlijk maar een maand kan/wil werken. Ik begin thuis steeds meer te missen en ik wil rond half april nu naar huis. 2 maanden eerder dan verwacht. De eerste 2 weken wil in Brisbane zijn. Ik ga nu in Wellington kijken of ik iets te doen kan vinden voor een maand vrijwillig of betaald en verder ga ik rond reizen. In Nederland ga ik dan weer werken. Hier in Christchurch ben ik de eerste dag, naast het zoeken naar een baantje, naar een soort aquarium achtig iets geweest waar je ook een kiwi kon zien. Dit was de eerste levende kiwi die ik in NZ heb gezien dus dat was erg leuk. Daarnaast heb ik nog de toren van de katedraal hier beklommen. Vanaf de toren heb je een mooi uitzicht over het centrum. De dag daarna ben ik weer met een kabelbaangeweest. Nu hier en je had ook hier weer een geweldig uitzicht. Christchurch is groter dan ik had verwacht. Daarna ben ik naar de botanical gardens geweest. Vandaag ben ik naar Akaroa geweest een klein stadje op de banks peninsula, het schiereiland vlaknaast Christchurch. De haven was erg mooi en het was mooi weer. Morgen ga ik dus naar kaikoura en als daar niks vind om te doen ga ik eerst door naar Wellington.

XXX Laura

  • 31 Januari 2010 - 07:46

    Gunilla En Fons:

    Hoi Laura,

    Veel plezier in Kaikoura! Zeker waard om daar enkele dagen te verblijven. Neem ajb contact op met Jan en Mark, misschien kunnen ze je zelfs wel aan een baantje helpen... je weet maar nooit? Jan heeft vroeger bij de Mac gewerkt! Veel plezier en tot horens!

  • 31 Januari 2010 - 10:04

    3x Raden..:

    EEN KIWI!!!! :D

  • 31 Januari 2010 - 13:37

    Janneke:

    Aan belevenissen ontbreekt het je tenminste nog niet. Zou je Ned. straks ook saai vinden? Ik denk dat je heel erg gauw weer gewend bent. Toch denk ik dat je alles wat je nog wilt meemaken, moet pakken, tenminste zover je financiele mogelijkheden reiken natuurlijk. Net weer voor de zoveelste keer sneeuw geruimd. Het sneeuwt hier alweer 3 dagen en alles is weer dik bedekt. Je krijgt er wat van. De vogels vinden dit ook niet leuk en kijken me verwijtend aan als ik niet op tijd wat strooi.Lfs. J.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 19311

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: