Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Park

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Marahau

Heey,

Ik ben nu in Marahau. Een klein plaatsje aan het begin van het Abel Tasman National park. Ik ben hier sinds 3 Januari. 3 Januari regende het voornamelijk maar daarna is het tot nu droog geweest met veel zon.

De eerste dag dat ik hier was heb ik een deel van het abel tasman coast track gelopen. Ik ben ongeveer 3 uur heen gelopen en ben toen weer terug gegaan. Het is een erg mooi pad. Voornamelijk in de schaduw met mooie uitzichten over de kustlijn en de zee.

Op 5 en 6 Januari heb ik een 2-daagse kayaktrip gedaan. Ik wilde drie dagen doen maar helaas was die al vol. We gingen hier in Marahau de zee op en gingen toen verder langs de kustlijn. We hadden 2 stops op mooie gele zandstranden voordat we naar onze overnachtingsplaats kwamen. Daar hebben we gekampeerd. Ik had een tent voor mij alleen. De volgende dag gingen verder naar het noorden naar Tonga island om de zeehonden te zien. Daarna gingen we naar het strand er tegenover waar we door de watertaxi werden opgehaald. Het was een erg geslaagde tocht. Er waren niet te veel golven. De mensen waren aardig en het eten was erg lekker. Maar na twee dagen kayakken op de zee ben je wel toe aan een douche want echt alles zit onder het zout en het zand. Maar dat is het wel waard.

Morgen vertrek naar zuiden richting de gletsjers.

XXX Laura

  • 07 Januari 2010 - 05:58

    Zus:

    Jeutje, deze kayaktocht klinkt echt gaaf! Zo over de zee, met die stranden en zeehonden..zie het helemaal voor me!

    Tuut

  • 07 Januari 2010 - 07:24

    Andere Zus:

    Wauw, klinkt vet! Raar idee hoor, wij hier met die kou en de sneeuw en jij daar kajakken op zee, witte zandstranden en zon... Ben benieuwd naar de rest van je trip, met de gletsjers! Wij gaan trouwens schaatsen morgen, op de uiterwaarden :). En weetje weetje?? Ik mag in augustus naar IJsland :D

    Ciao

  • 10 Januari 2010 - 11:13

    Janneke:

    Weer bar en boos.Voor Gron. en Frl. geldt weeralarm zoals dat tegenwoordig heet. Weer13 cm sneeuw bijgekomen vannacht.Maar het stormt er nu ook bij en dat is minder leuk.Dan krijg je duinen en die liggen dan ook rondom mijn huis.Zag er vreselijk tegenaan voor de zoveelste keer sneeuw te ruimen maar omdat het zondag is zijn mijn buurmannen vrij en die hebben geruimd.Ben heel erg benieuwd naar je gletsjertocht. Misschien komen A.en L. vanmiddag ijs en weder dienende boerenkool eten.N.had het te druk met school. Lieve Laura geniet
    Lfs. J.

  • 15 Januari 2010 - 18:02

    Marga:

    Oh meissie wat heb je toch een geweldige reis zo. En wat heerlijk dat we met je avonturen mee mogen lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Marahau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 19305

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: