Korte rondreis - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Korte rondreis - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Korte rondreis

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Vrijdag ochtend moest jasper voor een uitreiking in Auckland zijn. Hij had met zijn vrienden een website over voeding gemaakt en was derde geworden. Mijn tante besloot mij en Eleanor mee te nemen en een rondreis over het noordereiland te maken.

We zijn op woensdag vertrokken naar Whanganui. Hier hebben we overnacht in een hotel. De volgende ochtend hebben we een beetje rondgelopen door de stad en daarna zijn we naar auckland gereden. Op vrijdagochtend ging Sunniva met Jasper naar de uitreiking en Eleanor en ik hebben de stad verkent. We kwamen tot de conclusie dat Auckland geen leuke stad is. Het stadcentrum was saai en lelijk en bij het water kan je niet veel zien. Na de uitreiking zijn we naar Tauranga gereden. Hier hebben we aan de kust in een hut op een camping gezeten. Ze hadden een erg mooi verwarmd zwembad en het uitzicht was erg mooi. Ik heb ook een seal gezien die daar op het land lag te slapen. Na Tauranga zijn we via Roturoa naar Taupo gereden. In Roturoa zijn we gestopt bij het meer waar langs allemaal thermale meertjes en zo zijn. Ook zijn we daar bij een maori gemeente geweest. In Taupo zijn we 2 nachten gebleven. de eerste nacht hebben we gecampeerd en de tweede nacht zaten we in een hotel. In Taupo hebben we voornamelijk de hotpools bezocht. Dit zijn verschillende verwarmde zwembaden. Het hotel had ook een verwarmd zwembad dat erg leuk was. Op maandag zijn we vanaf Taupo weer naar huis gereden.

Ik vond het een erg leuke trip en ik heb erg veel van het noordereiland gezien. Vanuit de auto konden we een berg met eeuwige sneeuw zien (ben de naam ff kwijt) dat vond ik erg cool. Ik heb een paar mooie foto's gemaakt maar die zet ik later op de site (staan nog niet op mijn laptop)

XXx Laura

  • 18 November 2009 - 17:05

    NYNKE BABY:

    Jeetje zus, dat klinkt leuk! Fijn dat je eindelijk wat van het land gezien hebt :)

    We bellen!! TUUT

  • 19 November 2009 - 17:32

    Nienke:

    Wat een hoop foto's heb je al gemaakt! En geweldig mooi daar ja, maar echt wel héél anders dan in Nederland!
    Mooi dat je je vermaakt daar! ;)

  • 19 November 2009 - 22:39

    Anneke:

    Leuk zo'n rondreis!
    En wat een hoop griezelige beesten op die foto's. Misschien kan je langs Indonesie op de terugweg. Op Komodo en Rinca (vlakbij Flores) leven Komodovaranen, ook zulke griezels.
    Maar ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met de Maori. groetjes, anneke

  • 20 November 2009 - 15:51

    Japke:

    Hey
    Ziet er echt super uit allemaal! Je hebt al aardig wat ondernomen zo te zien (h)
    Have fun!
    Groetjes Japke

  • 22 November 2009 - 17:40

    Saranne:

    Hele leuke foto's nichtje!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 19310

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: