Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laura Cazemier - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 November 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Woensdag ga ik voor ongeveer drie weken, tot vlak voor kerstmis, het noordereiland rondtrekken. Ik begin in Auckland en reis dan naar beneden. Na de kerst ga ik op het zuidereiland rondtrekken. Ik zal proberen om tijdens het rondtrekken verslagen te plaatsen.

Deze week ben ik naar het Nieuw-
Zeeland museum Te Papa geweest. In dit museum zijn allemaal tentoonstelling over het land zelf zoals over vulkanen en aardbevingen, immigranten en de maori's. Verder ben ik deze week naar Petone geweest. Dit is een stadje een paar kilometer van Wellington vandaan met hele schattige winkeltjes. Ook is hier de nederlandse winkel. De nederlandse winkel is eigenlijk gewoon een nederlandse supermarkt, dat was erg grappig om dat hier te zien.

Verder heb ik deze week erg veel gewandeld in de parken die omheen Ngaio liggen. En gister heb ik met Tom, Jaap en Jasper de skywalk gelopen. Dit is een wandeling over de bergtoppen van de bergen om Wellington heen. Je heb een erg mooi uitzicht van de stad, de haven en de cook straat. Ook kon je de bergen op het zuidereiland zien.

Ik hoop snel wwat over mijn reis te kunnen plaatsen.

XXX Laura

  • 29 November 2009 - 19:23

    Hannah:

    Hee Laura,
    Wat een leuke dingen doe je allemaal =D
    Nog veel plezier!
    Groetjes Hannah

  • 29 November 2009 - 21:52

    Anneke:

    Mooi, het avontuur tegemoet! Ben benieuwd naar je belevenissen!
    groetjes, Anneke

  • 30 November 2009 - 14:09

    Janneke:

    Mooidat je op reis gaat. jE famlie blijft er wel. Warm is het trouwens niet bij jullie, hier is het warmer, 8,9 gr. Maar iedereen staat weer te kraaien, zoals tedoen gebruikelijk in Ned., dat dit extreem is. Als het straks 10gr. vriest, is dat weer extreem. Hoop dat je nog eens wat foto's kan plaatsen.lfs.J.

  • 31 December 2009 - 18:33

    Marga:

    Weet je, die wandeling over de bergen rond Wellington doet me denken aan de tv-serie The Tribe die in en rond Wellington is opgenomen. Grappig idee dat je wellicht een van de acteurs tijdens je reis "in het wild" zou kunnen tegenkomen, sommigen zijn immers van jouw leeftijd.

  • 19 Januari 2010 - 15:11

    Teco Zoete:

    Ja, Petone ken ik wel (een beetje) In die lange straat (noordzijde)is een specialle messenwinkel waar ik de broodzaag voor je moe heb gekocht. Prachtig die wandeling met de Westen over de bergen rondom Wellington. Had ik ook graag eens gedaan, maar de laatste tijd ging mij het lopen toch al minder. Daarom waarschjnlijk niet. Waar sliep je tijdens die rondtocht over 't N Eiland?

  • 19 Januari 2010 - 15:11

    Teco Zoete:

    Ja, Petone ken ik wel (een beetje) In die lange straat (noordzijde)is een specialle messenwinkel waar ik de broodzaag voor je moe heb gekocht. Prachtig die wandeling met de Westen over de bergen rondom Wellington. Had ik ook graag eens gedaan, maar de laatste tijd ging mij het lopen toch al minder. Daarom waarschjnlijk niet. Waar sliep je tijdens die rondtocht over 't N Eiland?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Verjaardag

04 Maart 2010

Weekend Auckland

23 Februari 2010

Bay of Islands

16 Februari 2010

Reisplannen

13 Februari 2010

Weekend Christchurch
Laura

Ik ga voor vijf maanden naar Tallinn om te studeren aan de Tallinnn University of Technology. Ik zal hier vakken volgen van de bachelor International Relations als minor voor mijn Bachelor Civiele Techniek aan de Universiteit Twente.

Actief sinds 28 Sept. 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 19310

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Minor in Tallinn

04 Oktober 2009 - 19 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: